tisdag 16 augusti 2011


God kväll!






Min fina vän Eva har beställt ett smycke av mig. Det känns så himla kul att någon vill ha något som jag gjort. Hon ska ge det till en liten flicka som har namngivningsfest i helgen. Nu håller jag tummarna för att de blir nöjda.

Ikväll har jag för första gången i mitt liv arbetat med betong. Och det var också himla kul. Minus dock för att jag skar mig på trasigt porslin under tiden. Jag hoppas på ett fint resultat så att jag kan visa er imorgon.


KRAM


8 kommentarer :

Pysselpralinen sa...

Åh vilken fint smycke! Nu blev jag väldigt silversmide-sugen! :-)
Varför är jag skeptisk till yllesaker på loppisar? Jo, jag är nog ganska skraj för att få hem några otäckingar i stil med pälsängrar...Brrrr!!! Jag trodde att vi hade fått något sånt oknytt när jag upptäckte några små hål i mina tröjor och blev helt ifrån mig, men efter närmare granskning, städning och koll överallt insåg jag att det nog bara var inbillning eftersom jag inte såg minsta tecken på djur någonstans. Och inga fler hål har uppkommit.:-) Men jag väljer som sagt att ta det säkra före det osäkra och antingen tvätta loppisfyndade tyger i 60 grader eller stoppa in dem i frysen en vecka, det ska tydligen ta död på ev. fripassagerare.

Pysselpralinen sa...

Låter spännande att kunna designa sin egen stämpel...var såg du det? Fågelstämpeln har jag inte skapat själv. Har faktiskt köpt den i New York, i en pysselbutik som var ungefär som Panduro x 4:-) Fast utan tyger dock, vilket kändes lite jobbigt för mig:-) Silversmide är verkligen hur kul som helst, jag rekommenderar verkligen att gå en kurs! Jag har inte möjlighet för tillfället att fortsätta pga logistikproblem, men hade jag inte haft så långt till jobbet hade jag mer än gärna fortsatt smida!

Room of karma sa...

Men oj vad kul att kunna designa sin egen stämpel!

Fin blogg du har!
kram CC

Petra / Popetotrora sa...

Men självklart kommer hon bli nöjd med det där! Superfint!

Gila sa...

Vilket fint smycke! Säljer du såna?

Maria sa...

Hej!
Tack för besök hos mig. SÅ fint halsband. Jag gillar återbruket!

Nellie sa...

Jättefint halsband! Jag har själv köpt en massa gamla bestick på olika loppisar de senaste åren, en vacker dag kommer de komma till användning, det är jag säker på. :) Jag gillar verkligen din blogg så det blir fler besök här hos dig!

Eva sa...

Nu har smycket kommit fram och det är sååå fint! Luna med familj kommer bli så glada. Tack världens bästa hanna för att du är så fin och snäll och kreativ.