fredag 16 december 2011

Julkola, julstädning eller julfest

God eftermiddag!
Det är drygt en vecka kvar till jul och jag känner att vi har full koll. De flesta julklapparna är inhandlade och i år har vi gjort julgodis så att det åtminstone räcker till julafton. Dock så är ju städningen kvar. Den kan man ju inte hoppa över. Tyvärr. Frågan är egentligen hur mycket tid man ska lägga på städning inför jul. Ikväll blir det dock ingen städning. Ikväll blir det klackarna i taket på jobbets julfest. 

Receptet till årets julkola hittade jag här.

Skål och trevlig kväll!

8 kommentarer :

CreandoPhoto sa...

Nej, hur mycket tid ska man egentligen lägga på städningen? Här har det funnits tendenser att städa galet inför jul, typ alla skåp och lådor ska röjas. Någon gammal grej jag har med mig. Men det är ju inte klokt att göra den städningen i december, när man har så mycket annat. Nej, här har vi bestämt oss för att bara städa som vanligt. Den där extra städningen tar vi efter jul istället. Ha det så himla trevlig på jobbet! :)
Kramar Kicki

Petra / Popetotrora sa...

Härligt att du ligger i så god fas inför julafton! Mitt råd är att inte lägga allt för mycket tid på städningen. Det är ju så tråkigt. :-)

Hoppas festen blir lyckad!!

Anonym sa...

Lagom är bäst bättre att storstäda efter jul då knäckfläckarna är synliga ; ) kram Sofia och ha så kul på julfesten!

Malin på pastill.nu sa...

Äh, det måste väl vara EFTER jul man ska städa, när man ska sopa undan barr och grejer :-D Hoppas partajet var roligt!

Vardaxlyx sa...

Kul att höra att det är fler än mig som ligger i fas! Jag vill bara skicka dig varma 4:e adventskramar

Anonym sa...

Hejsan!
Jag såg ditt fina bidrag till pysselstafetten. Gick och köpte stansar på CO. Men hur får du texten att bli så fin på ditt zinkhjärta? Har du något trix? Det är jättesvårt att läsa texten på mina zinketiketter, vad gör jag för fel?
Försökte maila dig, men mailet kom visst fel...

Mvh AnnaKarin

HannasHörna sa...

Hej Anna Karin! Det krävs att man slår mot ett järn . I det här fallet slog jag på en gjutjärnspanna:) vilket underlag slog du på?

Kram så länge

Kanel & Cayenne sa...

Städa så lite som möjligt! Kram /Nellie